Klachtenregeling

Klachtenregeling

Heeft u een klacht over onze praktijk?

Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Wij willen dat graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren. 

Wat kunt u doen met uw klacht?

Uw huisarts stelt het op prijs indien hij of zij de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken. Dat kan ook als de klacht over de praktijkorganisatie, een praktijkmedewerker, de waarnemer of de huisartsenpost gaat. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken. 

Vul het klachtenformulier in

U kunt bij de assistente vragen om het klachtenformulier van ’t Gasthuis of deze downloaden via de link onderaan deze uitleg. Deze kunt u ingevuld inleveren. Een van onze huisartsen neemt uw klacht dan in behandeling. De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of via een afspraak een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden. 

Download het klachtenformulier

SKGE

Blijft uw klacht onopgelost? Dan kunt u een klacht indienen bij Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Dit is de geschilleninstantie voor alle huisartsen, huisartsenposten, zorggroepen, gezondheidscentra en openbare apotheken in Nederland.

Indien u de klacht niet direct met onze praktijk wilt bespreken, kunt u uw klacht ook bij SKGE indienen.

Naar skge.nl

Heeft u een klacht over de waarnemend huisarts?

De waarnemend huisartsen zijn niet via onze huisartsenpraktijk aangesloten bij SKGE. Zij zijn zelfstandig aangesloten bij een klachtenregeling en geschilleninstantie. Dit kan een andere organisatie dan SKGE zijn. Via onze praktijk kunt u meer informatie vragen.